Relacja z remontu dworca PKP w Kielcach!
Jestem kielczaninem i mam wiele wspomnień związanych z tym dworcem.
Uwietrzniam jak odchodzi stary dworzec kielecki.
od 21.04.2022r. funkcjonował DWORZEC TYMCZASOWY - po remoncie został rozebrany
teraz znajdują się tam dodatkowe miejsca parkingowe.
Relacja jest ułożona chronologicznie od najstarszej do najnowszej
12.02.2022r.
Niech każdy sobie odpowie czy jest to dobry projekt modyfikując
poczekalnie zmniejszając ją do małego pokoju. Projekty tej przebudowy ogólnie dostępne.
Jednakże projekt przebudowy, który był wcześniej planowany był o wiele razy lepszy np. zostawiając poczekalnię w dotychczasowym stanie, która zasługuje na to, budując parking nad torami, który budził kontrowersję i w konsekwencji nie wiadomo czy powstanie.
Architektura dworca jest bardzo ładna, ale sam budynek wymaga remontu i tu nie ma co dyskutować. Ciekawe czy jak by był zabytkowy dworzec też tak samo wyglądała by przebudowa. Ja się cieszę mimo wszystko, że budynek dworca zostanie lecz na pewno straci on klimatu i elegancji, choć wiadomo remont musiał się kiedyś rozpocząć ze względów choćby bezpieczeństwa i tak potrzebnej wszystkim wygody. Zaniedbany przez lata, nie remontowany musi przejść renowację, aby nadal był wizytówką miasta.
Będę obserwował jak przebiegają prace remontowe.
Seria przebudowy (remontu) dworca będzie kontynuowana, gdyż oficjalnie dworzec jest przygotowywany
do remontu/przebudowy.
01.04.2022r.
Dalszy postęp prac "modernizujących" dworzec
Postęp prac "modernizujących" dworzec pkp
Oraz Dworzec tymczasowy, który jest budowany aby zapewnić obsługę w czasie remontu.
Jestem sceptycznie nastawiony do tego "remontu" . Dokładniej opisałem to na początku tego artykułu
Jest to ostatni moment aby zobaczyć dworzec w dotychczasowym wymiarze.
Hala dworcowa zniknie w swoim kształcie. Dlatego zachęcam przyjrzeć się jak wygląda od strony architektonicznej.
Jest ładnie wykończony sufit. Ogólnie wygląda przestronnie - jest dużo przestrzeni wg mnie "nowocześnie".
Po remoncie uzyskamy jedynie parterową "poczekalnię" z kasami i to nam ma wystarczyć. To jest dzisiejsze rozumienie nowoczesności. Przyjrzyjmy się jak wygląda, a jak będzie wyglądał.
Projekty przebudowy dworca, które były wcześniej brane pod uwagę - bardzo mi się podobały, gdyż najważniejszy punkt dworca czyli hala dworcowa zostałaby zachowana oraz zmodernizowana. Szkoda.
Dalsze relacje wkrótce.
PZ24XD
07.04.2022r.
Dalsze prace
trwają nadal. Demontaż sufitu.
Rozbiórka - tak przynajmniej to wygląda budynku biurowego dworca
Na dzień 11.04 już większość okien jest zdemontowanych.
Oczywiście dość pozytywnie podchodzę do tego wszystkiego
gdyż remont zawsze wydłuża życie budynku inaczej by się zawalił.
Z PRZEKAZÓW MEDIALNYCH JUTRO tzn. 21.04.2022r. ZACZNIE FUNKCJONOWAĆ DWORZEC TYMCZASOWY - PRZEZ CO DWORZEC GŁÓWNY PRZESTANIE FUNKCJONOWAĆ NA CZAS REMONTU.
20.04.2022r.
Chciałem uwietrznić także sprawną tablicę dworcową - nie tak sobie wyobrażałem to nagranie, ale jest i za chwilę będzie już historią. Dziś także hala dworcowa podzielona na pół drzwi są nieczynne tylko 1 para jest otwarta od strony peronów. Wejście do tunelu jest zablokowane. Od jutra obudzimy się z wizją dworca tymczasowego.
Elementy dworca są demontowane oraz likwidowane metalowe konstrukcje na piętrach. Może uda się uratować historyczne napisy Dworzec oraz tablice klapkowe, które już chyba zabytkowe.
Remont trwa i kolejne etapy następują i właśnie kolejny już trwa czyli
likwidacja hali dworcowej, elementów konstrukcji metalowych, obudowy ścian itp.
dalsza relacja wkrótce
21.04.2022r.
Chwilowy brak informacji na wyświetlaczach klapkowych podczas, gdy dworzec główny był zamykany
Relacja wideo na kanale pz24XD
29.04.2022r.
Dużo zmian na dworcu
Duży postęp prac rozbiórkowych
Brak wejścia na peron 1 oraz na halę dworcową jednak tunel nadal
jest otwarty dla podróżnych oraz tablice klapkowe znów działają
04.05.2022r.
Remont trwa nadal. Dźwig cały czas pracuje. Wydaje się, że wszystko idzie zgodnie z planem.
Z dwóch stron są luki w oknach. W hali dworcowej widać już brak tablic klapkowych - zostały zdemontowane. Przejście podziemne nadal jest dostępne dla podróżnych, wyświetlacze znów sprawne. Prace przebudowy trwają szybko. Taksówki zmieniły miejsce pobytu - są zlokalizowane przy przystanku autobusowym.
A poniżej prężnie działający Dworzec Tymczasowy
10.05.2022r.
Zapraszam na relację z trwającego remontu Dworca PKP Kielce. Trwa rozbieranie okien oraz rozbiórka dachu budynku hali dworca. Niestety elementy, które miały być zabezpieczone tzn. zabytkowe już napisy KIELCE zostały porzucone. Organizacje kieleckie chciały pozyskać te neony jak widać nie skutecznie. Nie wiadomo jaki los czeka również wg. mnie zabytkowe tablice klapkowe, które póki co działają lecz tablica główna zniknęła z hali dworcowej. Budynek biurowy nadal ma okna tylko górne piętro ma brak okien.
Trzeba pamiętać jak będzie wyglądać hala dworcowa po remoncie. Funkcjonalność hali dworcowej będzie
taka sama jak w ostatnie lata czyli dostępna będzie jedynie przestrzeń parterowa. Górne piętra będą zabudowane
w kondygnacje i będą się znajdować wg doniesień medialnych ZTM Kielce oraz Biuro Ochrony Kolei.
Niestety zniknie całkowicie antresola, w zamian będą piętra przeznaczone pod biura. Parter będzie dostępny jak dotychczas, ale już nie będzie przestrzeni jak dotychczas.
Remont jest całkowicie zrozumiały lecz likwidacja antresoli już nie bardzo, gdyż atrakcyjność dworca zmaleje
choćby architektonicznie budynek wiele straci swoich walorów.
Jednak plus jest taki, że będzie mega nowoczesny i wyremontowany.
18.05.22
Zapraszam na relację z trwającego remontu Dworca PKP Kielce. Budynek hali jest mocno uszkodzony i trwa nadal jego rozbiórka. Czas pokaże jak będzie dalej wyglądać przebudowa. Okna w większości są już zdjęte oraz wybite. Nagłośnienie peronów jakby się poprawiło, wyświetlacze klapkowe działają. Pierwszy peron zorganizowany jest przy dworcu tymczasowym. Zdjęcia myślę, że tego nie oddają, ale środek hali dworcowej jest na prawdę mocno zniszczony, zgruzowany. Czekam na dalsze etapy, które są konieczne w procesie unowocześnienia dworca.
Zdjęcia zostały wykonane ok. godziny 17. Jak widać część dachu została już rozebrana.
Z punktu widzenia przebudowy konstrukcja dachu zapewne będzie również wymieniona czas pokaże jak będzie.
Konstrukcja całego budynku wydaje się być w dobrym stanie, dzięki czemu zapewne będzie wimplementowana w nowy dworzec.
Prace idą cały czas dość szybko. Jestem ciekaw ile zostanie z tego starego dworca.
c.d.n.
Odn. Już cały budynek hali dworcowej jest pozbawiony okien oraz napisu Dworzec. Jutro może uda się uwietrznić
aktualny stan przebudowy. Środek budynku praktycznie już jest zburzony. .
26.05.2022r.
Relacja wideo już na kanale pz24XD. Zaś relacja zdjęć będzie niebawem. Zachęcam do oglądania najnowszej relacji z przebudowy dworca.
uzupełnienie relacji foto wkrótce
03.06.2022
Czy na pewno wszystko idzie zgdnie z planem - przebudowy dworca
Czy na pewno przebudowa idzie zgodnie z planem. Z tego co wiem konstrukcja miała być zachowana
wimplementowana do nowego dworca. Jednak jak widać, albo coś poszło nie tak - w takich sytuacjach
mogło dojść do zawalenia się konstrukcji lub tak było założone i dalszy etap jest realizowany.
Póki co wygląda to jak z horroru i właściwie nie wiem czym się to różni od rozbiórki, bo tak to
wygląda na dzień dzisiejszy. Może takie było założenie, że hala dworcowa miała być zrobiona od zera.
Czas pokaże jak dalej będzie to wszystko wyglądać. Póki co widać to w nie najlepszych barwach.
Na kanale pz24XD jest zamieszczona relacja wideo z dnia dzisiejszego. Zapraszam.
6-8.06.2022
Te dni 6 - 8 czerwca były bardzo dynamiczne, bardzo szybko przebiegały prace rozbiórkowe.
Na kanale pz24XD zamieściłem film zbiorczy z tych kilku dni.
Zdjęcia z 7.06
Na zdjęciu maszyna w trakcie pracy - rozkrusza elewację głównego wejścia
Elewacja głównego wejścia, która dzień później czyli 8 czerwca przestała istnieć.
Zdjęcia z 8 czerwca
W tym miejscu było wejście na halę dworcową
widok na zrównaną halę dworcową
Działające tablice klapkowe dzielnie pracują bez żadnej awarii oraz sprawnie zapowiadane zapowiedzi
z charakterystyczny gongiem, który jest słyszalny nawet na ulicy Sienkiewicza. Wg planów na nowym
dworcu mają zniknąć zapowiedzi w tradycyjnym wydaniu czyli zapowiadane głosem ludzkim. Człowiek
ma być zamieniony na głos maszynowy czyli syntezator. W nagłych awariach ma być nadal zapowiadane
komunikaty po staremu. Nowoczesność nowego dworca. Tablice też mają być zamienione na super nowoczesne
komputerowe i.t.d. Czas pokaże co i jak.
p.s. w chwili kiedy robiłem to zdjęcie nastąpiła później bardzo dynamiczna sytuacja
wjechania z wielkim hukiem pociągu towarowego, który zawsze robi niezły harmider.
Po prawej stronie pojawił się w ogóle nie zwalniając prędkości pociąg towarowy, w między czasie
zmieniały się tablice kierunkowe klapowe - zerowały się. Zawsze w tej chwili czuć grozę, jakiś niepokój,
że stoi się za blisko i zdmichnie całą powierzchnię peronów. Dlatego tak ważne, aby zastosować się do
komunikatów, by odsunąc się od krawędzi peronów. Trochę, żałuję, że tego nie nagrałem,
ale to był ułamek sekund, później wszystko ucichło jakby nigdy nic się nie stało.
Relacja z tych dni na kanale pz24XD.
Na dworcu kolejne etapy trwają czyli rozbieranie bocznych ścian hali dworcowej.
- Dziękuję za oglądanie oraz czytanie relacji mam nadzieję, że kogoś to także zainteresuje -
14.06.2022r.
Na kanale pz24XD już jest dostępna kolejna relacja przebudowy.
W tym momencie już trwa odgruzowywanie terenu oraz trwa porządkowanie i wyworzenie.
Taka sytuacja trwa do dnia dzisiejszego 28.06, więc postanowiłem wrzucić zaległą relację.
Nadal trwa rozbiórka budynków biurowych i czekam na dalszy postęp prac ile zostanie
ze starych budynków. Prace przebudowy jakby trochę spowolniły działanie.
Czekam na dalszy postęp prac, aby pokazać wszystkim chętnym jak wygląda kielecka modernizacja dworca PKP.
Jeśli chodzi o tunel - nadal funkcjonuje wraz z peronami. Zapowiedzi występują oraz tablice klapkowe również pełnią
swoją rolę jak dotychczas. Jednak zdezorientowanie podróżnych mimo dużej ilości tablic informujących
o zaistniałej sytuacji dalej występuje.
Czy zatem Dworzec złoży się jak domek z kart
na jednej stronie internetowej jest to opisane. Jednak jak się stanie czy mury budynku dworca wytrzymają
takie obciążenie. Czas pokaże jaki będzie finał tych działań.
Zaznaczam też, że na jednej ze stron internetowych ogólnodostępnego dla wszystkich magazynu
opisano, że po zburzeniu hali dworcowej nastąpi budowa nowego dworca w miejscu starego.
Czy zatem teren jest gotowy na budowę nowej nowoczesnej przestrzeni komunikacyjno-kolejowej?
Następne relacje mogą odkryć oblicze dalszych prac przebudowy dworca. Zapraszam wszystkich chętnych.
* * *
18.07.2022r.
Jak widać prace ugrzęzły w martwym punkcie.
Nadal trwa wyzwózka gruzu, ale poza tym nic więcej się nie dzieje. Budynki boczne są zamórowane od strony dawnej hali dworcowej. Jak to dalej będzie nie wiadomo. Dziwne było by w konsekwencji zburzenie tych budynków po takim długim odcinku czasu i pielęgnowaniu ich jakby miały zostać wimplementowane w nowy dworzec. Dla mnie niezrozumiałe by to było. Jak będzie dalej będzie wyglądać remont dworca czas pokaże, ale prace jakby spowolniły znacznie swoje zadania.
Tak wygląda obecny stan budynków. Hali dworcowej już nie ma, ale jeszcze istnieją fundamenty. Byłem tam dokładnie
w poniedziałek o godzinie 19. Przejście podziemne nadal spełnia swoją rolę. Wyświetlacze częściowo działają, na peronach
wszystkie są działające oraz zapowiedzi głosowe są nawet zbyt głośne wg mnie. Myślę, że czas jest na prawdę ciekawy,
gdyż jest to chwila, gdy z peronów dworca kolejowego widać drugi dworzec PKS a także kościół neogotycki. Można
dostrzec także ulicę Sienkiewicza oraz dawny hotel centralny - Grand Hotel. Materiał wideo na kanale pz24XD już
można obejrzeć, aby zobaczyć więcej ujęć z tej wizyty na dworcu pkp w Kielcach.
* * * *
11.08.2022r.
Już znam odpowiedź na pytanie
Czy zatem teren jest gotowy na budowę nowej nowoczesnej przestrzeni komunikacyjno-kolejowej?
Odpowiem w nowej relacji przebudowy cz.15 na kanale pz24XD
Zapraszam do nowego materiału wideo!
Treść relacji w wersji rozszerzonej wkrótce, więcej informacji w opisie filmu Przebudowa dworca PKP cz. 15
Zapraszam - koniecznie obejrzyj materiał wideo, a dowiesz się ciekawych informacji na temat dalszego losu dworca.
Przedstawiam świeżą relację z dnia dzisiejszego. Widać już postęp prac. Przede wszystkim nastąpił nowy etap przebudowy mianowicie -budowa- budynków biurowych. Z przekazów medialnych jest to pewne info. Nadal trwa przygotowywanie gruntu pod budowę hali dworcowej. Jednak widać spore prace w budynkach bocznych. Można dostrzec wyglądający na moje oko szyb pod windę. Przypuszczam, że kolejne piętra będą budowane w najbliższym czasie. Temat jest prosty - zostawić boczne ściany elewacji - budować całą resztę od nowa wewnątrz. Taki scenariusz jest bardzo dobry, gdyż budynek de facto z zewnątrz posiada nadal te same mury. Oczywiście będzie to wszystko bardzo dobrze wimplementowane w nowy dworzec, na razie trwa umocnienie zapewne tych budynków. Może także ocieplenie - tak sądze. Także etap rozbiórek oraz wyburzania jest za nami. Oczekuję tutaj cały czas rozpoczęcia budowy nowej hali dworcowej jednak wydaje się, że to szybko nie nastąpi.
Postęp pracy jest dość wolny jak wiele osób pewnie wie jest zły czas na różne inwestycje. Wysokie ceny
za materiały także w budownictwie dają o sobie znać. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że choć
budynki boczne zostaną zachowane oraz wimplementowane do nowego dworca. Kondygnacje są tutaj
robione od nowa m.in. ze względu na nową windę oraz fakt, że jestem prawie pewny, iż w takich
przebudowach wystąpi zmiana układu pomieszczeń. Co za tym idzie przestrzeń zostanie na pewno
nowocześniej wykorzystana - przestronnie. Jeszcze nie wiem co będzie w tych budynkach, zakładam, że
cudów nie będzie, ale czas pokaże co dalej.
Każdy kto śledzi moje filmy oraz relacje zapewne wie jaki los czeka zabytkowe tablice klapkowe tudzież wyświetlacze.
Niestety zostaną zastąpione nowoczesnymi wyświetlaczami lcd jak mniemam w niejednej stacji pkp.
Zabytkowe wyświetlacze przejdą do historii. Nikt nie będzie o nich już pamiętał, bo większość ludzi
nie zwraca na takie detale uwagi. Jednak ja zawsze widzę takie detale i doceniam kunszt technologii
ubiegłego wieku. Oczywiście niejedna osoba się ze mną nie zgodzi. Taka technologia przetrwała
tyle lat, że to już jest dowód na pewną niezawodność i mechanikę tych urządzeń. Dla mnie jest to
bardzo ciekawa technologia, która umiera na kolejnych dworcach, gdzie się znajdowała.
Niestety taka kolej rzeczy wiele by powiedziało. Doceńmy technologię i zobaczmy, że nadal ona działa
do końca swoich dni.
i historyczna już tablica główna w nieistniejącej hali dworcowej (20.04 b.r.)
* * * *
23 wrzesień 2022r.
zapraszam na powtórkę premiery nowego filmu przebudowy dworca pkp cz.16.
Widać postęp prac wewnątrz budynków biurowych. Jest możliwość wyjścia z tunelu
poprzez schody na pierwszy peron, które były wyłączone z użytku.
Tablice klapkwe (Pragotrony) również działają. Oba budynki biurowe są szybko budowane
w najnowszej relacji zaprezentuję jak to wygląda mc później. Zmiany są duże, choć dalej
nie widać przygotowania budowy hali dworcowej. Więcej informacji jest na stronie internetowej
radia kielce https://radiokielce.pl/952036/dworzec-kolejowy-powoli-nabiera-nowych-ksztaltow
* * * * * *
Z powodu choroby nie byłem w stanie kontynuować relacji. Jest co pokazać,
bo prace przyspieszyły działania myślę, że przed zimą dobrze by było zakończyć pewien etap.
Następna relacja na pewno pokaże dużo odpowiedzi na nasze pytania.
9.11.2022
Budynki biurowe - duży postęp prac. Widać już rozpoczęcie budowy nowej hali dworcowej. Z racji tego tunel również przechodzi remont. W miejscu dawnego wejścia na halę dworcową nie ma przejścia. Jeśli chcemy przejść na perony 2 i 3 należy najpierw udać się na peron 1 i zejść na dół do tunelu. W ten sposób można iść dalszą częścią tunelu. W sensie tunel nie jest w całości dostępny - nie da się w całości przejść nim do końca - trzeba wyjść i później znów wejść. Tablice klapkowe nadal sprawnie (dzielnie) pracują. Zapowiedzi głosowe bardzo donośnie słychać na peronach wraz z gongiem. Nadal szkoda, że te żywe zapowiedzi znikną i będzie
marny syntezator, który denerwuje jedynie swą niedoskonałością dźwiękową, ale niektórym to odpowiada.
Takie moje odczucia, więc jest jeszcze szansa poczuć klimat dawnych czasów dworcowych, gdzie
nie było przesytu elektroniki, tylko zwyczajne dworce. Idziemy zatem z postępem i tego się trzymamy :)
Dziś będąc na dworcu o godzinie 15 było dość sporo podróżnych - mimo tych kolejnych niedogodnień
związanych z dojściem do peronu większość dość sprawnie radziła sobie, żeby dojść do swojego peronu.
Jeśli chodzi o halę dworcową widać już fundamenty pod budowę budynku. Co cieszy, bo wiele tygodni
było w bez ruchu - nie wiele się działo. Dziś działo się bardzo dużo widać było mocne zaangażowanie
robotników w remont dworca.
ZAPRASZAM NA MATERIAŁ FILMOWY Z PRZEBUDOWY DWORCA PKP KIELCE CZ. 17 oraz #shorty
* * * *
10 grudnia 2022
Widać duży postęp prac. Budowa idzie dość szybko jeśli chodzi o halę. Niestety doniesienia medialne nie napawają optymizmem. W grę wchodzą droższe materiały budowlane niż zakładano. Z tego względu remont będzie finalnie droższy. Dalsze miesiące pokażą jak się potoczą te bariery inwestycji. Budynki biurowe już widać, że są wykańczane wewnątrz. Tunel też przechodzi remont pod halą dworcową. Na dzień 22 grudnia wiem, że tunel znów jest otwarty dla podróżnych w całości.
Widać fundamenty oraz pierwsze piętro nowej hali dworcowej. Budowlańcy wypowiedzieliby się
bardziej profesionalnie co do całości budowy z tego względu się powstrzymam. Prace idą w dobrym
kierunku póki co i trzeba trzymać kciuki aby taki stan rzeczy się utrzymywał.
Tak wyglądał zamknięty tunel dla podróżnych przez czas, kiedy był modyfikowany zapewne dość intensywnie
i dla bezpieczeństwa podróżnych musiał być wyłączony z użytku ogólnego. Plansze informacyjne
wyjaśniały w jaki sposób korzystać z tunelu.
Plansza informacyjna na czas remontu tunelu bezpośrednio pod remontowanym przejściem hali dworcowej
Kolejna plansza informacyjna pokazująca gdzie udać się na dany peron.
Tym przejściem można było udać się wyłącznie na perony 2 i 3. Znajdujemy się
na peronie 1. Tym zejściem nie było możliwości wydostania się do centrum miasta.
Należało okrążyć cały obiekt dawnego dworca koło dworca tymczasowego.
Budowa nowej hali dworcowej widok od frontu
Dalszy etap przebudowy budynków biurowych. Zabezpieczone prace na wysokościach
Widok na powstającą nową halę od strony obecnych peronów
Widok na budynek biurowy od strony parkingu
* * * * * *
25.01.2023r.
Widać na prawdę spory wkład pracy. Są już kolejne kondygnacje nowej hali dworcowej.
Widać duży wkład pracy w budowę dworca.
Jeśli chodzi o przejście podziemne jest w całości otwarte dla podróżnych.
Coś tam poprawili w ścianach pod samym dworcem.
Tablice klapkowe nadal sprawne w tunelu oraz na peronach.
Zapowiedzi głosowe jak najbardziej umilają pobyt na peronach.
Widok na front hali dworcowej widać powstające kolejne kondygnacje
Widok z peronów
Chcesz dowiedzieć się jak wygląda dworzec PKP w Kielcach.
Obejrzyj odcinek przebudowy cz.19 na kanale pz24XD na youtube.
27.02.2023r.
Widać duży rozwój w budowę hali dworcowej. Nawet wnętrze co widać na zdjęciach jest dosyć szybko budowane. Tablice klapkowe również sprawne i działające zarówno w tunelu i na peronach - nie występują już błędy w literkach. Zapowiedzi także występują z charakterystycznym gongiem którego słychać przy dobrym wietrze dość daleko od dworca.
Tak wygląda przyszła hala dworcowa od strony peronu pierwszego.
Tutaj widać halę w całości na przestrzał w stronę parkingu
czyli przyszłego wejścia głównego
Tak się prezentuje od strony peronów
Wyświetlacze klapkowe w tunelu oraz na peronach działają 100% sprawnie
oraz zapowiedzi również póki co występują z gongiem.
Jeśli nie widziałeś filmu z przebudowy dworca koniecznie obejrzyj relację na kanale pz24XD
* * * * *
19.04.2023
Pierwsze co się rzuca w oczy to zamontowane nowe okna w budynkach biurowych. Natomiast widać już przyszłe pomieszczenia biurowe w budynku hali dworcowej. Można także zauważyć, że budynek hali dworcowej w nowej wersji jest wyższy od swojego poprzednika. Widać to dość dokładnie na porównaniu pod koniec filmu. Z moich zdobytych informacji wynika, że prawdopodobny będzie remont także peronów jednak w obecnej chwili nie wyobrażam sobie tego. Wywołało by to dość spory problem i dezinformacja gdzie dany peron się znajduje. Zobaczymy co przyniosą kolejne dni. Póki co widać dużo zmian i dość szybką pracę z zaangażowaniem w szybki finał prac przebudowy.
Widać już zamontowane okna w części budynków biurowych
Na tym ujęciu widać zaś jak wyglądać będzie układ pomieszczeń oraz klatki schodowej widok od peronów
Reszta okien jest montowana, więc na ten czas zakryty jest budynek biurowy prawy
ze względów bezpieczeństwa. Hala dworcowa prawie gotowa do obsadzenia okien.
Zobaczymy co przyniesie czas dalszy przebudowy. Jak na razie idzie dość szybko ten proces,
który jeszcze nie dawno stanął w miejscu. Oby tak dalej.
Zapraszam na najnowszą relację z przebudowy cz.21
Zaszły duże zmiany, które trzeba zobaczyć. Wszystko dąży w dobrym kierunku
* * * * *
5.06.2023
Zapraszam na nową relację, której nie można przegapić, gdyż dworzec wygląda na prawdę
zaskakująco. Zapraszam na kanał w celu sprawdzenia nowej relacji, która ukaże się już wkrótce.
Zamontowane są już okna prawie w całym budynku nowej hali dworcowej oraz w budynkach biurowych. Wnętrze jest cały czas wykańczane wewnątrz. Mimo tak obfitych prac budowlanych dworzec pracuje bez zarzutów. Nadal sprawnie działające pragotrony - zegary klapkowe - wewnątrz przejścia podziemnego oraz na peronach - wszystko chodzi jak w zegarku. Również zapowiedzi z charakterystycznym gongiem jak zawsze. Czy zostanie - raczej nie - a szkoda. Maszyna zastąpi panią, która zapowiada nadjeżdżające pociągi, a gong zapewne zamilknie na zawsze.
Widać, że większość okien jest już na swoim miejscu
Budynek biurowy także posiada nowe okna, a także jest wykańczany z zewnątrz
Przedni front nowej hali dworcowej prezentuje się całkiem dobrze.
Prace przebiegają dość szybko, aby jak najszybciej otworzyć nowy dworzec. Jednak zanim
to nastąpi musi być zarówno wewnątrz wykończony jak i na zewnątrz co jest czynione jak
widać na załączonych fotografiach. Trzeba przyznać też, że robi wrażenie. Cały czas uzupełniane są okna, a także wielkie sprzątanie i urządzanie wnętrz.
Ciekawi też kiedy finalnie będzie można udać się na nową halę dworcową.
* * * *
03.08.2023r.
Dworzec jest wykańczany cały czas. Widać już zamontowany napis Kielce Główne z obu stron - od strony głównej i od peronów. Tak teraz stacja Kielce będzie się nazywać - Kielce Główne. Przebudowywany jest także peron 1, który został wyłączony z obiegu. Tory oraz cały peron będzie od nowa zrobiony.
Budynek dworca jak widać już coraz ładniej sie prezentuje.
Wykańczany cały czas budynek hali dworcowej. Okna wszystkie obsadzone.
Całość prezentuje się coraz ładniej. Ciekawi fakt co z obecnym parkingiem, czy zostanie również
wyremontowany. Z tego co wiem parking nad torami nie zostanie zrealizowany. Pewnie wielu kielczan
zadaje sobie pytanie co z zegarem, który wiele lat rozświetlał na dachu budynku. Jak widać raczej nie ma
go w planach, mimo wielu starań aby odnowić i wimplementować.
Na zdjęciu ukazany jest remont peronu 1.
Z tego co wiem ma być przygotowany pod nowoczesne pociągi pasażerskie.
Czekamy na dalszy postęp prac wykańczających dworzec kielecki.
Zapraszam na materiał wideo
(przebudowa nr.23)
* * * *
20.09.2023r.
Dworzec wykańczany. Widać budowę peronu pierwszego, który będzie wyższy od poprzednich dostosowany do nowych składów pociągu. Także zauważyć można budowę prawdopodobnie wind, które będą zaczynały się w przejściu podziemnym, a kończąc na peronie 1. Dostosowanie dla potrzeb niepełnosprawnych. Widać, że dworzec cały czas wykańczany, aby mógł cieszyć podróżnych. Jednak na to nadal trzeba poczekać. Zapowiedzi z charakterystycznym gongiem w nowym wydaniu, trochę zmieniona wysokość dźwięku. Nadal występują zapowiedzi głosowe. Wyświetlacze w technologi klapkowej wciąż bez awaryjnie pokazują kierunki oraz czas podjazdu pociągu.
Trwa cały czas budowa nowego peronu. Widać powstające windy.
Tutaj wejście do pomieszczenia, w którym już powstają windy na peron 1
Nowe drzwi szklane po lewej stronie zdjęcia.
Można domniemać, że powstaje szyb windy na peron 1.
Zgadza się miejsce, gdzie znajduje się w przejściu podziemnym pomieszczenie z windami.
Wejście na halę dworcową, będzie się odbywać na początku nowymi schodami, gdyż
domniemywam, iż ogólnie kondygnacja dworca jest lekko wyżej niż była wcześniej. Peron 1 również jest
wyższy od swoich poprzedników. Dostosowane jest to wszystko do nowych pociągów by nie trzeba
było się wdrapywać do składów pociągów tylko wejść bezpośrednio do wewnątrz.
-INFORMACJA-
DWORZEC GŁÓWNY MA BYĆ ODDANY DO UŻYTKU JESZCZE W TYM ROKU
HALA DWORCOWA MA BYĆ RÓWNIEŻ NIE BAWEM OTWARTA DLA
PODRÓŻUJĄCYCH. CIESZY TA INFORMACJA, GDYŻ DŁUGIE MIESIĄCE
TRWA PRZEBUDOWA DWORCA, NA KTÓREJ FINAŁ WSZYSCY CZEKAMY.
Zapraszam na materiał wideo z przebudowy dworca
Zachęcam - jest dużo zdjęć, które przybliżą jak wygląda proces
wykańczania dworca pkp Kielce
* * * *
15.11.2023r.
Dworzec coraz bliżej końca przebudowy. Widać wnętrza są przygotowywane tak samo wejście do dworca od strony przejścia podziemnego nadal trwa wykańczane, prace trwają do późnych godzin wieczornych. Według planów dworzec ma być oddany jeszcze w tym roku. Już wiadaomo, że nie wszystko potoczyło się wg planów. Otóż tylko peron 1 będzie wyremontowany, reszta póki co nie będzie. Windy w podziemiach są wykańczane lecz pozostaje pytanie odn. widn od strony Sienkiewicza. Taki miałby sens tych wind, żeby osoby niepełnosprawne mogły się dostać na dworzec windami. Tablice kierunkowe nadal pracują w tej samej technologi. Zapowiedzi również występują. Może jednak ta technologia póki co zostanie zważywszy na fakt, że pozostałe perony zostają takie jakie są. Jedno pewne, że przebudowa dworca dobiega końca.
Wejście na halę dworcową od strony tunelu jest nadal remontowane - przygotowywane
Plan, który przedstawia obecny stan tunelu oraz dworca a także peronów.
Niestety panowały bardzo ciężkie warunki padał deszcz i było ciemno.
Jednak udało się uchwycić Dworzec kielecki w dość ciekawym ujęciu. Nocą wygląda inaczej.
Wówczas panowała coraz niższa temeratura, więc musiałem wykonać zdjęcia w dość szybki sposób,
aby ukazać obecny stan przebudowy. Udało się. Poniżej perony, które nie zostały wyremontowane.
Cały czas urządzana jest nowa hala dworcowa, która nadal jest jeszcze niedostępna dla podróżnych, ale myślę, że za niedługo
będzie można się cieszyć nowym dworcem. Takie są plany aby dworzec otworzyć jeszcze w tym roku. Dajmy więc czas
pracownikom przebudowy dworca pięknie urządzić ostatecznie wnętrza, urządzenia oraz inne ważne sprzęty niezbędne
do prawidłowego działania dworca. Myślę, że ostatni etap to przeniesienie się z dworca tymczasowego na nowy.
Warty zobaczenia materiał z przebudowy dworca.
Już prawie gotowy proces przebudowy dworca!
Zapraszam na materiał filmowy
* * * *
23.12.2023r.
Hala dworcowa została otwarta dla podróżnych. Co ważne przestał istnieć dworzec tymczasowy - został rozebrany. Niestety nie udało mi się nagrać z wnętrza hali pilnowana jest przez straż ochrony kolei. Zachęcam aby każdy zobaczył dworzec na żywo. Zdania odnośnie nowej hali są mocno podzielone. Jest widoczny wyświetlacz informujący o pociągach i odjazdach i przyjazdach. Nadal pracują stare wyświetlacze klapkowe, na peronach i w tunelu. Brak wejścia na peron 1 od strony tunelu. Peron jest gotowy do użytku. Można wejść od strony hali dworcowej. Zapowiedzi są już obsługiwane przez syntezator mowy, lecz czasem słychać zapowiedź pani, która zapowiadała dawniej pociągi. Bardzo złe jest nagłośnienie - na hali praktycznie nie słychać, natomiast na peronach tak się odbija dźwięk, że ciężko coś zrozumieć. Gong zastąpił sygnał, który można spotkać na nowoczesnych dworcach t.j. Kraków chociażby.
Front główny
wejście na halę dworcową wówczas jeszcze nie dostępna
oraz po lewej windy do nowej poczekalni
budowa windy dla osób niepełnosprawnych na peron 1
wejście schodami na nową halę dworcową oraz windy na nową poczekalnię
jeszcze nie dostępne wejście na nowy peron 1
dworzec tymczasowy zrównany z ziemią - nie ma śladu po nim
plany są, aby w tym miejscu były dodatkowe miejsca parkingowe
Widok dworca z oddali
relacja z przebudowy dworca
na kanale pz24XD. Zapraszam!
Materiał filmowy kliknij tutaj>>
* * * *
23.01.2024r.
Dworzec otwarty dla podróżnych, są już dostępne schody z tunelu. Jest też dostępna winda, która wjeżdża na peron 1. Schody prowadzone na nowy peron również dostępne dla podróżnych.
Hala dworcowa widziana przez wejście główne widać uruchomione wyświetlacze LCD opisujące
przyjeżdżające i odjeżdżające pociągi
podest do windy prawdopodobnie dla osób niepełnosprawnych i wejście na peron
Jest chyba malowanie ścian w tunelu. Ogólnie mówiąc dworzec jest nowoczesny, lecz nie ma w nim ani kiosku i sklepiku żeby coś zjeść. Jedynie dostępna jest piekarnia w tunelu.
windy dostępne dla podróżnych jadących na halę główną
i schody prowadzące na halę główną
Jest ciasno na co narzekają podróżni oczekujący na swój pociąg. Jak już pisałem w ostatniej relacji - zapowiedzi prowadzone są przez syntezator mowy i brak już gongu jest sygnał dźwiękowy. Tak jak było na początku zapowiadane tak też się stało hala dworcowa parterowa, a na górze biura, które jeszcze nie są obsadzone.
boczne wyjście z hali głównej otwierane automatycznie drzwi i wyjście na peron
oraz widoczna winda z tunelu dla osób niepełnosprawnych
hala główna czynna i w pełni wyposażona w wyświetlacze oraz zapowiedzi syntezatorskie
oświetlenie nocne budynku biurowego
oświetlenie główne budynku hali dworcowej po przebudowie
więcej w relacji na kanale pz24XD
aby obejrzeć materiał obrazujący całość kliknij tutaj >>
* * * *
19.07.2024
W tym dniu wystąpiła globalna awaria systemów informatycznych
m.in. na lotniskach oraz dworcach kolejowych. Bardzo ciekawy byłem
jak na naszym kieleckim dworcu sprawa się ma. Okazało się, że na naszym dworcu
wszystko działa bez najmniejszego problemu. Przy okazji wizyty sprawdziłem
jak sprawuje się dworzec po przebudowach.
Widok na dworzec od strony peronów. Widać windę, która wjeżdża
od tunelu do nowego peronu 1.
podjazd dla osób niepełnosprawnych na peron 1
Póki co nie słychać nic odnośnie montażu windy od strony Sienkiewicza ani
od parkingu. Tunel przeszedł lekki lifting w postaci malowania ścian.
wyczekiwany nowy peron 1 oddalony od dworca
Można zatem przypuszczać, że w nieokreślonej przyszłości właśnie
tutaj będą kolejne nowe perony, ale kiedy nie wiadomo.
Peron 1 z rozkładami pociągów, ławkami oraz megafonami
przygotowane nowe wyświetlacze jeszcze nie działające
17 marca, kiedy odwiedziłem dworzec sklep już był działający
na hali dworcowej. Później pojawił się też sklep z kwiatami
z charakterystycznym neonem, który widać od parkingu.
Z tego co wiem ma się pojawić też kebab.
Górne pomieszczenia już wiadomo, że przenosić się będzie
ZTM KIELCE, tam będzie też możliwość zakupienia biletów
miesięcznych czy też karty miejskiej.
widok nowego dworca od frontu
film, który trzeba zobaczyć, pokazuje wiele
co się zmieniło, a co zostało
ZAPRASZAM
https://www.youtube.com/watch?v=yJ6khkyUkv8
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA OGLĄDANIE WIELKIE ZAINTERESOWANIE
TĄ PRZEBUDOWĄ. DZIĘKUJĘ ZA LAJKOWANIA ORAZ ZA SUBSKRYBCJE.
NAJCIEKAWSZE JEST TEŻ TO, ŻE NAJWIĘKSZĄ OGLĄDALNOŚĆ FILMÓW
ZAWDZIĘCZAM NOWYM WIDZOM, KTÓRZY NIE SUBSKRYBUJĄ KANAŁU.
IM TAKŻE DZIĘKUJĘ. DALSZE PLANY WKRÓTCE. POZDRAWIAM.
* * * *
________________________________________________________________________________________________________
Jeśli podobają Ci się moje relacje zachęcam do polubienia moich filmów, a także subskrybowania, aby na bieżąco być z nowymi materiałami pokazującymi w amatorski sposób jak przebiega tak ważny dla Kielc proces przebudowy Dworca PKP. Zachęcam do zaglądania na tą stronę, na której w bardziej szczegółowy sposób opisuje przebieg prac okiem zwykłego pasjonata komunikacji.